نظام سلامت دانمارک

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

نظام سلامت دانمارک

فهرست مطالب نظام سلامت دانمارک

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

سیستم مراقبت های بهداشتی دانمارک

در دانمارک، هر کسی که بیمار شود، حق درمان رایگان در بیمارستان را دارد. این مورد در مورد توریست هایی که از کشورهای دیگر به دانمارک آمده اند  نیز صدق می کند.

هرکسی که اجازه اقامت به وی داده شده است و در دانمارک زندگی کند، دسترسی رایگان به سیستم مراقبت های بهداشتی دارد. بیشتر معاینات و معالجات رایگان است. همه افراد از شهرداری محل خود کارت بیمه درمانی دریافت می کنند. 

نظام سلامت دانمارک

نظام سلامت و خدمات درمانی در دانمارک از محل درآمدهای مالیاتی است که دولت با تخصیص بودجه مناسب به مناطق و شهرداری ها، خدمات بهداشتی رایگان را به مردم دانمارک ارائه می دهد. همه دانمارکی ها از خدمات مراقبت های عمومی تأمین می شوند، از جمله خدمات مراقبت های اولیه ، تخصصی، خدمات بیمارستان، بهداشت روان، پیشگیری و … البته ممکن است بیمه تکمیلی داوطلبانه ای را برای پرداخت هزینه های خرید داروهای خاص، خدمات دندانپزشکی و دیگر خدمات خریداری نمایند. بیمه تکمیلی، عمدتا توسط کارفرمایان خصوصی ارائه می شود.

پنج منطقه تحت نظارت شوراهای منتخب مردم ، وظیفه برنامه ریزی و ارائه خدمات تخصصی مراقبت های بهداشتی را بر عهده دارند. این مناطق بیمارستان هایی را در اختیار دارند، که مدیریت و تامین منابع مالی آن بر عهده شان می باشد. آنها همچنین اکثر خدمات ارائه شده توسط پزشکان عمومی، متخصصان مستقر در مطب، فیزیوتراپیست ها، دندانپزشکان و داروسازان و همچنین توانبخشی تخصصی را تأمین مالی می کنند. 80 درصد بودجه این مناطق از ایالت و 20 درصد از شهرداری ها تأمین می شود.

شهرداری ها مسئول تأمین مالی و ارائه خدمات مراقبت از خانه سالمندان،پرستاران خانگی، بازدید کنندگان بهداشت، برخی خدمات دندانپزشکی، خدمات بهداشتی مدارس، کمک به منزل، بهداشت عمومی و ارتقا  بهداشت و توانبخشی عمومی هستند.

نظام سلامت دانمارک

تنظیم کلی، برنامه ریزی و نظارت بر خدمات بهداشتی دانمارک، از جمله مکانیسم های کلی کنترل هزینه  از طریق پارلمان، وزارت بهداشت و چهار سازمان دولتی در سطح ملی انجام می شود:

سازمان بهداشت، که نظارت و تنظیم کلی کیفیت را از طریق اقداماتی مانند رهنمودهای بالینی و صدور مجوز برای پرسنل مراقبت های بهداشتی، که معمولاً در همکاری نزدیک با نمایندگان انجمن های پزشکی هستند را فراهم می کند.

آژانس داروها، که دسترسی به بازار و نظارت دارویی را تنظیم می کند.

اداره ایمنی بیمار، که به شکایات و ادعاهای جبران خسارت بیمار رسیدگی می کند.

سازمان داده های سلامت، که به جمع آوری داده ها و زیرساخت ها می پردازد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *